S’obre la inscripció per la VI edició del Taller de Restauració d’Embarcacions Tradicionals de Pesca amb el mestre d’aixa Salvador Xeve Feliu al port pesquer de l’Escala

juny 6, 2024

Gràcies a la bona rebuda que ha rebut en les darreres cinc edicions, la propera tardor l’Ajuntament de l’Escala, mitjançant el Museu de l’Anxova i de la Sal i l’Afolí de la Sal-Museu de l’Escala, torna a organitzar el taller els dies 28 de setembre i 5, 19 i 26 d’octubre. Aquest taller serà dirigit pel mestre d’aixa Salvador Xeve Feliu, de les Drassanes Sala, la drassana més antiga en actiu de Catalunya i una de les més històriques de la Mediterrània. La sisena generació de la nissaga Sala guiarà als inscrits al curs en les feines més habituals d’un ofici tradicional profundament arrelat a l’Escala.

Aquest taller va destinat a tothom a qui li apassioni la navegació tradicional i els treballs vinculats en construir i, sobretot, reparar i restaurar embarcacions de fusta com les què de sempre han solcat la nostra mar. Durant les quatre sessions en les què es desenvoluparà el taller, durant quatre dissabtes al matí, de les 9.30 a les 13.30h, es treballarà en bastiments de fusta que formen part del patrimoni marítim de l’Escala i que han d’esdevinir, un cop restaurats, protagonistes de les futures edicions de la Festa de la Sal de l’Escala, esdeveniment candidat a ser valorat com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat de l’UNESCO.

Aquest taller es realitzarà en un espai de la Confraria de Pescadors de l’Escala, al moll pesquer, al costat del Centre d’Interpretació del Peix MARAM.

El preu d’inscripció és de 45 € i s’ha de formalitzar per mail a museu@lescala.cat. Els inscrits rebran un dossier informatiu i les places són limitades.

Més informació a museu@lescala.cat i al 972 77 68 15

Aquest taller compta amb la col·laboració de la Confraria de Pescadors de l’Escala, de les Drassanes Sala i de l’Associació de Vela Llatina de l’Escala.